سامانه استعلام تعداد خطوط موبايل به نام افراد كُند شد

۹ بازديد
سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان در اپراتورهاي مختلف موبايل كه قرار بود استعلام بر لحظه‌ را داشته باشد اما در حال حاضر با گذشت چند روز از درخواست استعلام، باز هم قادر به پاسخگويي نيست.به گزارش  ايتنا از تسنيم، نيمه فروردين ماه سال جاري سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان تلفن سيار به نام اشخاص، بر روي پورتال سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راه‌اندازي شد.تمامي مشتركان تلفن همراه مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي mobilecount.cra.ir از تعداد سيم‌‌كارت‌هاي به نامشان مطلع شوند.براي انجام اين كار، مشتركان تلفن همراه هر كدام از اپراتورها بايد كد ملي و شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه وارد كنند.قرار بود پس از ثبت اطلاعات درخواستي در سامانه، پيامكي براي مشتركان ارسال مي‌شود كه تعداد سيم‌كارت‌هاي ثبت شده با كد ملي متقاضي در هر اپراتور تلفن همراه در اين پيامك درج شده است.اما در حال حاضر و براساس گزارش مخاطبان، بعد از طي مراحل در نظر گرفته شده براي استعلام خطوط هيچگونه پيامكي مبني بر تعداد سيم‌كارت‌هاي به نام مشترك ارسال نمي‌شود.لذا براي پيگيري اين موضوع، بار ديگر سامانه مذكور را تست كرديم كه هيچ پاسخي در قالب پيامك برگشت داده نشد؛ علي‌رغم اينكه دو روز از ثبت درخواست در سامانه ياد شده مي‌گذرد اما همچنان پاسخي دريافت نشده است.پيش از اين گفته شده بود كه در اين سامانه كليه مشتركان چهار اپراتور كشور كه حداقل يك سيم‌كارت به نام خود در يك اپراتور داشته و كد ملي‌شان نيز در بانك اطلاعاتي اپراتور تامين كننده سيم‌كارت به صورت صحيح ثبت شده است، مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نامشان در هريك از اپراتورهاي مذكور ثبت شده، مطلع شوند.بسياري از مخاطبان تسنيم در قالب گزارش‌هايي جداگانه از خرابي اين سايت و عدم پاسخگويي آن گفته‌اند.برخلاف اينكه زمان ثبت درخواست و در پايان مراحل كد رهگيري داده و گفته مي‌شود كه اگر پس از گذشت حداكثر ۳ ساعت از استعلام، پيامك به دستتان نرسيد با استفاده از كد رهگيري، مي‌توانيد درخواست ارسال مجدد پيامك نمائيد ودر غير اينصورت مي‌توانيد با ارسال كد ملي خود به Mobilecount@cra.ir درخواست پيامك مجدد نمائيد اما برخي مخاطبان تسنيم معتقدند كه ارسال مجدد هم به نتيجه‌اي نمي‌رسد.مشتركان موبايل بايد بدانند كه از طريق اين سامانه قادر به ديدن شماره‌هاي به نامشان نيستند بلكه تنها تعداد خطوط به نام اطلاع‌رساني مي‌شود و تنها مي‌توانند متقاضي سلب مالكيت از خود باشند.معاون رگولاتوري نيمه خرداد ماه جاري اعلام كرد كه از ميان مراجعه‌كنندگان ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر تعداد سيم‌كارت‌هاي متعلق به خود را استعلام كرده‌اند.به گفته او از اين تعداد به ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده و ۱۷۲ هزار و ۲۰۸ استعلام نيز به دليل مغايرت كد ملي ارائه شده با شماره تلفن همراه ثبتي، رد شده است.علي‌رغم شروع كار اين سامانه كه مشتركان مي‌توانستند تعداد خطوط موبايل به نامشان را ۲ دقيقه‌اي استعلام كنند، اما ظاهرا در حال حاضر كارايي خود را از دست داده يا به ميزان قابل توجهي افت كرده است.منبع: تسنيم
سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان در اپراتورهاي مختلف موبايل كه قرار بود استعلام بر لحظه‌ را داشته باشد اما در حال حاضر با گذشت چند روز از درخواست استعلام، باز هم قادر به پاسخگويي نيست.به گزارش  ايتنا از تسنيم، نيمه فروردين ماه سال جاري سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان تلفن سيار به نام اشخاص، بر روي پورتال سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راه‌اندازي شد.تمامي مشتركان تلفن همراه مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي mobilecount.cra.ir از تعداد سيم‌‌كارت‌هاي به نامشان مطلع شوند.براي انجام اين كار، مشتركان تلفن همراه هر كدام از اپراتورها بايد كد ملي و شماره تلفن همراه خود را در اين سامانه وارد كنند.قرار بود پس از ثبت اطلاعات درخواستي در سامانه، پيامكي براي مشتركان ارسال مي‌شود كه تعداد سيم‌كارت‌هاي ثبت شده با كد ملي متقاضي در هر اپراتور تلفن همراه در اين پيامك درج شده است.اما در حال حاضر و براساس گزارش مخاطبان، بعد از طي مراحل در نظر گرفته شده براي استعلام خطوط هيچگونه پيامكي مبني بر تعداد سيم‌كارت‌هاي به نام مشترك ارسال نمي‌شود.لذا براي پيگيري اين موضوع، بار ديگر سامانه مذكور را تست كرديم كه هيچ پاسخي در قالب پيامك برگشت داده نشد؛ علي‌رغم اينكه دو روز از ثبت درخواست در سامانه ياد شده مي‌گذرد اما همچنان پاسخي دريافت نشده است.پيش از اين گفته شده بود كه در اين سامانه كليه مشتركان چهار اپراتور كشور كه حداقل يك سيم‌كارت به نام خود در يك اپراتور داشته و كد ملي‌شان نيز در بانك اطلاعاتي اپراتور تامين كننده سيم‌كارت به صورت صحيح ثبت شده است، مي‌توانند از تعداد خطوطي كه به نامشان در هريك از اپراتورهاي مذكور ثبت شده، مطلع شوند.بسياري از مخاطبان تسنيم در قالب گزارش‌هايي جداگانه از خرابي اين سايت و عدم پاسخگويي آن گفته‌اند.برخلاف اينكه زمان ثبت درخواست و در پايان مراحل كد رهگيري داده و گفته مي‌شود كه اگر پس از گذشت حداكثر ۳ ساعت از استعلام، پيامك به دستتان نرسيد با استفاده از كد رهگيري، مي‌توانيد درخواست ارسال مجدد پيامك نمائيد ودر غير اينصورت مي‌توانيد با ارسال كد ملي خود به Mobilecount@cra.ir درخواست پيامك مجدد نمائيد اما برخي مخاطبان تسنيم معتقدند كه ارسال مجدد هم به نتيجه‌اي نمي‌رسد.مشتركان موبايل بايد بدانند كه از طريق اين سامانه قادر به ديدن شماره‌هاي به نامشان نيستند بلكه تنها تعداد خطوط به نام اطلاع‌رساني مي‌شود و تنها مي‌توانند متقاضي سلب مالكيت از خود باشند.معاون رگولاتوري نيمه خرداد ماه جاري اعلام كرد كه از ميان مراجعه‌كنندگان ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر تعداد سيم‌كارت‌هاي متعلق به خود را استعلام كرده‌اند.به گفته او از اين تعداد به ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده و ۱۷۲ هزار و ۲۰۸ استعلام نيز به دليل مغايرت كد ملي ارائه شده با شماره تلفن همراه ثبتي، رد شده است.علي‌رغم شروع كار اين سامانه كه مشتركان مي‌توانستند تعداد خطوط موبايل به نامشان را ۲ دقيقه‌اي استعلام كنند، اما ظاهرا در حال حاضر كارايي خود را از دست داده يا به ميزان قابل توجهي افت كرده است.منبع: تسنيم
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد